Hur ska jag göra för att få aviseringar/meddelanden från Schoolsoft?
Under Min profil i Schoolsoft lägger du in din epost och ditt mobilnummer samt väljer vilken kanal du helst vill ha information skickat till. I mobilen kan du välja att ha push-notiser påslaget så att du ser när ett meddelande skickats till dig i appen.
Varför finns inte all information i appen?
Schoolsoft är ett stort system och är fyllt med många funktioner. Allt går inte att ha med i appen. Schoolosoft-appen utvecklas kontinuerligt så se till att alltid uppdatera appen när det kommer nya versioner.
Kommer jag in till Schoolsofts webbsida via appen?
Ja, du når Schoolsoft webb direkt från appen. Under "Mitt konto" och barnets namn finns en liten ruta med en pil i - den skickar dig vidare till webbversionen av Schoolsoft där du når även de delar av Schoolsoft som inte finns med i appen.
Varför måste jag logga in på nytt när jag går från appen till webben?
Går du vidare till webben via appen behöver Schoolsoft säkerställa att du har rätt behörighet att se den information som finns på webbsidan.
Hur kan jag få hjälp eller mer information?
I Schoolsoft finns en hjälpfunktion som vi vänligt hänvisar till. Hittar du inte vad du söker efter ber vi dig i första hand kontakta ditt barns lärare som hjälper dig.
Om läraren inte kan svara på dina frågor, tar läraren med sig frågorna till skolans administratör eller kommunens support. Läraren återkommer därefter till dig med svar.