Driftinformation via sms
Snabbare väg till information
En fördel med sms är att vi når rätt målgrupp snabbt. Vi spar viktig tid då vi inte behöver dela ut information i din postlåda, vilket ökar chansen att meddelandet når dig i tid. Informationen når dig snabbt och enkelt, oavsett var du befinner dig.
Driftinformation utöver sms
Utöver sms:en lägger vi även ut information om driftstörningar i våra övriga kanaler, som här på sunne.se och på vår Facebooksida. Information går ut till din brevlåda i de fall det krävs. Vilket sätt vi informerar på beror på vilken störning det är, samt hur många som berörs.
Så får du sms:en
Ditt mobilnummer hämtas från din teleoperatörs databas, om numret är registrerat på en adress som berörs av driftstörningen får du automatiskt meddelande från oss. Om ditt mobilnummer inte är registrerat på din hemadress, men du ändå vill få dessa meddelanden, kan du själv registrera dig i formuläret nedan.
Ditt mobilnummer används inte för någon form av kontakt eller marknadsföring, sms-tjänsten är enbart för att informera vid en driftstörning som berör dig.
Registrera eller avregistrera dig
Om du inte längre vill ha sms om driftstörningar kan du avregistrera dig via formuläret nedan. Du kan avregistrera en eller flera adresser kopplade till ditt mobilnummer.
Hjälp med registrering och avregistrering
Önskar du hjälp med att registrera eller avregistrera dig är du välkommen att kontakta kundtjänst för vatten och renhållning, kontaktuppgifter finns längre ned på den här sidan.
Gör så här:
- Fyll i ditt mobilnummer och/eller e-postadress, samt ditt namn. Klicka på Nästa steg.
- En fyrsiffrig kod skickas till dig, antingen via e-post eller sms, med Sunne kommun som avsändare. Fyll i den fyrsiffriga koden angivet fält i formuläret, och klicka på OK.
- Du får nu fram en lista på dina registrerade adresser.
- Vill du lägga till fler adresser klickar du på "Registrera adress här."
- Vill du avregistrera en adress klickar du på den röda knappen "Avregistrera".
- När du är färdig klickar du på "Klar".