I kommunarkivet finns allmänna handlingar som upprättats hos eller kommit in till kommunen.

I kommunarkivet finns till exempel

  • Protokoll som är anteckningar från exempelvis kommunstyrelsens möten och innehåller beslut och hänvisningar till akter eller bilagor
  • Diarium som är ett register över de handlingar som har kommit in till eller upprättats och/eller skickats ut från kommunen
  • Ritningar över kommunens fastigheter
  • Bygglovsakter med ansökningar och fastighetsritningar
  • Personakter inom socialtjänsten
  • Patientjournaler –med dokumentation rörande patientens vård
  • Klasslistor och betyg – förteckningar över elever i respektive klass/grupp och betyg
  • Förteckningar över föreningar som fått bidrag
  • Kommunens räkenskaper i form av bokslut och verksamhetsberättelser
  • Personalakter med uppgifter om anställd personal
  • Handlingar rörande arrangemang – program, foton, rapporter, deltagarförteckningar
  • Egna publikationer i form av trycksaker och affischer