Arkiv, kommunens historia
I kommunarkivet finns allmänna handlingar som upprättats hos eller kommit in till kommunen.
I kommunarkivet finns till exempel
- Protokoll som är anteckningar från exempelvis kommunstyrelsens möten och innehåller beslut och hänvisningar till akter eller bilagor
- Diarium som är ett register över de handlingar som har kommit in till eller upprättats och/eller skickats ut från kommunen
- Ritningar över kommunens fastigheter
- Bygglovsakter med ansökningar och fastighetsritningar
- Personakter inom socialtjänsten
- Patientjournaler –med dokumentation rörande patientens vård
- Klasslistor och betyg – förteckningar över elever i respektive klass/grupp och betyg
- Förteckningar över föreningar som fått bidrag
- Kommunens räkenskaper i form av bokslut och verksamhetsberättelser
- Personalakter med uppgifter om anställd personal
- Handlingar rörande arrangemang – program, foton, rapporter, deltagarförteckningar
- Egna publikationer som trycksaker och affischer.