Miljöalmanackan

Tillsammans med kommunerna Torsby, Hagfors och Munkfors gör vi varje år en miljöalmanacka, som skickas ut till 25 000 hushåll runt om i våra regioner. Här hittar du den också i digital form om du vill spara eller skriva ut den.
Bild på framsidan för miljöalmanackan 2024.

Skicka in dina bilder till almanackan!

Vi söker efter bilder:

• Med natur och djurmotiv
  • som visar alla årstider
  • är i hög upplösning.

Skicka in dina bilder till eva-karin.nilsson@sunne.se

Om miljöalmanackan

Almanackan innehåller vackra bilder tagna av invånare i kommunerna Sunne, Torsby, Hagfors och Munkfors, även kallat SuToHaMu kommunerna.

Ett stort tack till alla er som skickat in vackra foton!

Syftet med kalendern är att sprida viktig information till invånare om hur vi kan hjälpa till att ta hand om vår miljö. I almanackan finns bland annat information om hur du sorterar ditt avfall, var du slänger det och öppettider på våra återvinningscentraler.

Kalendern skickas ut på initiativ av SuToHaMu-kommunerna som alla samarbetar inom området renhållning.